Iznad svega milosrdna ljubav Božja

Iznad svega milosrdna ljubav Božja

 

Ovaj duhovni poticaj kao i sve ostale duhovne poticaje možete pročitati na našoj schönstattskoj web stranici u rubrici U školi oca Kentenicha, kliknite OVDJE.


U školi oca Kentenicha … učimo i poučavamo.

Iznad svega milosrdna ljubav Božja

Što obuhvaća pojam „milosrdna ljubav“? Našu bijedu, naša ograničenja. Vidite, s jedne strane milosrdni Bog, a s druge strane mi, bijedna stvorenja. Stoga se podrazumijeva: Otac i majka znaju da smo nemoćni, ograničeni, da činimo greške, da smo bespomoćni. Dakle, mi smo predmet očeve i majčine milosrdne ljubavi.

Ustvari nikada ne možemo dovoljno duboko spoznati taj pojam „milosrdna ljubav“. Što to znači, milosrdna ljubav? U vječnom, beskrajnom Bogu (nalazimo) sve dobre osobine neizmjerne širine i dubine. Vidite, tako govorimo o pravednom Bogu, o sveprisutnom Bogu, o svemoćnom Bogu. No, ako otvorimo Sveto Pismo, susrećemo malu rečenicu koja nam otvara čitav svijet. Ona glasi: Super omnia haec misericordia eius. (usp.Ps 145,9: Njegovo milosrđe vlada svim njegovim djelima.) Iznad svih osobina je milosrdna ljubav; ona nadilazi sve, sve ostalo.

Dakle, milosrdna ljubav, ne samo ljubav! Dragi Bog zna koliko sam slab.  Dragi Bog zna da sam ograničen. Dragi Bog zna da je na meni istočni grijeh. Dragi Bog zna, da sam nebrojeno puta osobno zgriješio. I sad? Njegova milosrdna ljubav kaže mi „Da“.

To je velika povijena slika svetog apostola Pavla, velika povijesna slika drage Majke Božje: iznad svega je milosrdni Bog. Milosrdni Bog u svojoj ruci drži uzde povijesnih zbivanja svijeta.

Apostol Pavao ovako razmišlja u jednoj poslanici Rimljanima: Ta, zašto je dragi Bog sve ljude obuhvatio istočnim grijehom? Ako u sebi nosimo istočni grijeh, onda smo svi grešna stvorenja, bijedni ljudi, bespomoćni, grešni ljudi. Stoga i pitanje: zašto Bog upravlja takvim grešnim čovječanstvom? Evo divnog odgovora: kako bi mu se mogao što više smilovati. Što to opet znači? Jer je čovječanstvo tako bijedno i grešno, živi Bog može u to čovječanstvo uliti svoje milosrđe.

Vidite, to je velika povijesna slika apostola Pavla: Bog Otac vlada grešnim čovječanstvom iz Božjeg milosrđa, ne prvenstveno iz pravednosti. Ona je također prisutna, ali iznad sve pravednosti u povijesti čovječanstva djeluje njegovo milosrđe.

Isto to nalazimo kad promatramo povijesnu sliku drage Majke Božje. Trebamo samo dopustiti da na nas djeluje Magnifikat. Ondje čujemo: „Milosrđe njegovo vlada od koljena do koljena nad svima koji se njega boje“ (Lk 1,50). Što to znači, njegovo milosrđe? Milosrdna očinska ruka upravlja poviješću svijeta. No, uz koji uvjet? „Oni koji ga se boje“ – što znači, koji ponizno i s povjerenjem priznaju i prihvaćaju svoju bijedu.

Kad otvorimo Stari Zavjet, često zastanemo kod Saveza Božjeg, kojeg je Jahve sklopio s Izraelom. Znamo kako je često Izrael kršio taj Savez Božji. U pustinji se narod klanjao zlatnom teletu umjesto da se preda Bogu, dakle, praktično je prekršio Savez (usp. Ex 32 f.). Vođa naroda, Mojsije, čuo je za to. I rasrdi se, uzme ploče sa zakonima, baci ih na tlo; razbije ih, uništi i zazove Božji sud kazne na svoj narod. Tri tisuće ljudi moralo je umrijeti. To je pravedan Bog. Tako kažnjava kršenje saveza. No, najveća kazna je u tome, što Jahve izjavljuje: Ne želim više živjeti sa svojim narodom. Tada Mojsije odlazi i zaklinje i moli Jahvu, da opet bude dobrostiv i milosrdan. Priznaje da je narod zgriješio, teško zgriješio, i Jahve smjesta govori: Pokazat ću se svom narodu u punini svoje ljepote. Dotaknuo sam svoj narod, prignuo se svome narodu, i smilovat ću se onome, kome se želim smilovati. Što      tu čujemo? Što je punina ljepote Božje? On se prigiba stvorenju, milosrdan je prema bijednima. To je njegov časni naziv. I tada dodaje: Ja sam onaj koji je vjeran, vjeran savezu, onaj istinski.

Što nam, dakle, Otac po snazi saveza ljubavi stavlja na raspolaganje? Mi smo se stavili njemu na raspolaganje, a on na raspolaganje nama stavlja sebe, svoju beskrajnu milosrdnu ljubav. Nju mi stavlja na raspolaganje, naravno, pod jednim uvjetom: Trebam ponizno i s punim povjerenjem priznati i prihvatiti svoje slabosti i bijedu.

Iz: J. Kentenich, Vortrag für Familien, Milwaukee, 18.1.1957. In: J. Kentenich, Am Montagabend … Mit Familien im Gespräch, Band 5: Glauben an die barmherzige Vaterliebe Gottes, 2. Auflage, Vallendar 2009, S. 66-69.

Aktualno i važno

Pogledajte važne datume i događaje. Prinesite svoj doprinos i potrebe našoj Majci. Preuzmite važne objave i poticaje. Neka i u vaš dom dođe Gospina slika.