… Pokret muškaraca treba stvoriti autentičan tip muškarca, ne samo kao tip slučaja već kao trajno uređenje. Pokret žena mora pomoći stvaranju autentične žene. Ako u čitavom Schönstattskom pokretu ne bismo učinili išta drugo osim ove slike čovjeka onakve kako ju je Bog htio, učinili bismo nešto izuzetno dragocjeno i veliko.
U školi oca Kentenich …
učimo i poučavamo.
Otac Kentenich – Čitanje
Glasovi vremena, Božji glasovi
Zar nećete zadrhtati „kada danas sa svih krovova čujete kako zvižde zavodnici, heretici i tvrdnje da vam se kosa diže na glavi ako ju još imate! Trebali bismo se radovati da živimo u jednom takvom vremenu u kojem je duhovno sve bez reda… Za nas je sada važno da se nećemo sakriti u mišju rupu, već se radovati što surađujemo u metežu ovakve vrste kakvog nam nudi današnje vrijeme. Dragi Bog govori i tako kako govori!“
U nastajanju je jedna sasvim nova slika svijeta i ljudi
„Koliko je velik kaos upravo danas, kako daleko je napredovala promjena vrijednosti, zna samo onaj koji svijetom prolazi otvorenih očiju. Duhovna je revolucija sada već tako univerzalna i radikalna da je jedva još koja životna tvorevina ostala toga pošteđena. Moderna tehnika zbližava ljude međusobno tako da se isprepletenost njihovih sudbina pojavljuje u svjetskoj povijesti na nikad prije viđeni način… Sve goni ka nečuvenoj jednoličnosti i omasovljenju te gotovo preko noći mijenja na jednu zajedničku razinu običaje i poimanje života ljudi iz udaljenih koliba Afrike, kao i razmaženog čovjeka zapadnih kultura. Idemo u bjesomučnom tempu ususret civilizaciji jedinstva, kulturi jedinstva. U nastajanju je sasvim nova slika svijeta i ljudi. Veliko pitanje koje ne daje mira svim znalcima i odgovornima uvijek je isto: Je li ova slika obilježena demonskim ili Božjim silama? J.K. Svibanj 1948.
Nužno: Natrag k poretku života (postojanja)
„Ljudsko društvo srlja u bezdan. Ono izvršava revoluciju postojanja time da prijeti i ruši Božji poredak života. Revolucije su se uvijek nanovo događale tijekom povijesti, one su nužne ukoliko provode novi razvitak… Gdje provodimo revoluciju života, postojanja, kako se to događa u sadašnjosti, ako se odričemo slike čovjeka kakvu je Bog htio, biti spolova, bit muškarca i bit žene izobličujemo, temelje obitelji ne spoznajemo, tu bezuvjetno slijedi katastrofa. Samo jedno, povratak k ordo essendi ( biti- poretku), poretku života spasit će nas iz kaosa.“ J.K. Pedagoško savjetovanje 1950.
Novi muškarac, nova žena
„Želimo stvoriti novog čovjeka spašavanjem slike čovjeka (…) Pokret muškaraca treba stvoriti autentičan tip muškarca, ne samo kao tip slučaja već kao trajno uređenje. Pokret žena mora pomoći stvaranju autentične žene. Ako u čitavom Schönstattskom pokretu ne bismo učinili išta drugo osim ove slike čovjeka onakve kako ju je Bog htio, učinili bismo nešto izuzetno dragocjeno i veliko. Od Schönstatta bi tada proizišao izuzetno veliki blagoslov u današnje vrijeme i u današnji svijet.
Zadaća žene
Navikli smo da kažemo da je Schönstatt dobio poslanje za ćudoredno-vjersku obnovu današnjeg vremena. Usuđujemo se vjerovati da će se u sjeni našeg malog svetišta bitno utjecati na sudbine crkve kroz stoljeća i tisućljeća. Od vječnosti je Trojedini Bog – tako mi vjerujemo – računao s našim Apostolskim pokretom žena, kao s bitnim sastavnim dijelom svojih planova sudbine svijeta i plana otkupljenja (…) Tko poznaje duh Schönstatta, drži da je samo po sebi razumljivo da naše žene moraju imati istaknuti dio u obnovi svijeta i u poslanju Schönstatta. Nije li po ženi čitavo čovječanstvo bilo povučeno u propast? Ne mora li stoga po njenim drugaricama po spolu, čitav ljudski rod opet na poseban način biti uzdignut gore?
Ne mora li otkupljenje čitavog ljudskog roda, a također i svijet muškaraca proizlaziti od otkupljene žene? J:K. 8.12. 1930.
Koraci za osobno vrednovanje
Koja rečenica, koji odlomak mi posebno govori?
Što mi kaže za moje „ovdje i sada“?
Koji poticaj ću ponijeti sa sobom u sljedeće dane?
Koraci za vrednovanje u skupinama
1. Tekst po odlomcima redom glasno pročitati.
2. Tišina u kojoj svaka/svaki može tekst osobno pročitati.
Riječi ili rečenice, koje nam spontano govore, potcrtati.
3. Pročitati naglas potcrtana mjesta.
Jedni drugima reći: Što mi je u toj rečenici/riječi važno?
4. Razmjena mišljenja / Pogled na današnju situaciju: Što ću ponijeti sa sobom kao poticaj?