Dopustiti da Povelja osnutka na novi način postane stvarnost (4. dio)

Dopustiti da Povelja osnutka na novi način postane stvarnost (4. dio)

 

Dopustite li da sada na vas djeluje „Himmelwärts (Prema nebu)“, uvidjet ćete koliko se često upućuje na to da se mi, kao cjelokupna obitelj, češće nađemo u duhu u Svetištu! U Svetištu – (tako) na primjer glasi jutarnja molitva – u Svetištu smo zajedno.

U školi oca Kentenicha

učimo i poučavamo

 Otac Kentenich – Čitanje

21.10.1963.

Dopustite li da sada na vas djeluje „Himmelwärts (Prema nebu)“, uvidjet ćete koliko se često upućuje na to da se mi, kao cjelokupna obitelj, češće nađemo u duhu u Svetištu! U Svetištu – (tako) na primjer glasi jutarnja molitva – u Svetištu smo zajedno.

Vidite, što to znači? Već izjutra, odmah nakon buđenja, premjestimo (se) u Duhu u Svetište!

„Okupljamo se u Svetištu
gdje gore naša srca Triput Divnoj Majci
koja po nama izgrađuje
Tvoje kraljevstvo.“

ili ako pogledamo druge tekstove:

„Pred slikom Tvojom, Triput Divna, blaga,
u duhu klečim sada, Majko draga,
sa svima što Ti se posvećuju,
što Tebe radi umrijet’ spremni su.“1

Razumijete li, to su stvari koje žive u obitelji. I zaista ne može našteti ako se borimo za novo utemeljenje da bismo se prisjetili starih riječi: Ono što ste naslijedili od svojih očeva, steknite da biste posjedovali!2
To bih mogao izreći i ovako: Majka Božja obećava da će biti lokalno vezana na osobit način. Ako je to istina, da će biti lokalno vezana, onda to postavlja preduvjet i zahtjev da sam i ja lokalno vezan. Naravno da to ne znači da ne postoje i druga mjesta (koja su za mene važna).
To je prva milost koju očekujemo: milost duševnog udomljenja.

Onda druga milost: To je milost duhovne preobrazbe. Da, to je tako jasno: Mi molimo na početku Povelje osnutka da Svetište bude kolijevkom svoj schönstattskoj djeci.3  A što odgovara Majka Božja nakon toga? Ona nas ne želi odgojiti samo za x-puta bilo koju svetost, već za svetost svakodnevice, za pobožnost saveza i za pobožnost svakodnevnice.4  Sada morate pogledati: Gdje se to sve nalazi u Povelji osnutka? Mislim da to sad mora biti zadatak da mi te stvari sada možemo duhovno usavršiti, konstatirati u mislima, dokazati.

Onda treća (milost): duševna plodnost. To znači izričito: Želim privlačiti mlada srca k sebi i odgajati ih za upotrjebljiva oruđa u mojoj ruci.5 Oruđa za što? Kako bi Krist i Trojedini Bog bio posvuda priznat.
Smijem li još jednom pitat i jesam li to sada dovoljno objasnio: Želim se ovdje nastaniti na osobit način i obilno dijeliti darove i milosti, prije svega na osobit način? – Dakle, htio sam najprije malo objasniti tekst. Sljedeći put ću ga još jednom objasniti. Htjeli smo dobru tekućinu uzeti samo na kapaljku kako bismo polagano postali „opijeni“. Ako to činimo prebrzo, postat ćemo prebrzo „opijeni“.
Onda drugo pitanje: Je li Majka Božja dosad ostvarila svoje obećanje? Je li doista oblikovala takve ljude kakvi su sada oblikovani? Dalje, ako pitanje postane konkretno: Je li nas također preoblikovala? Jesmo li postali drugačiji otkada smo u obitelji?
Onda treće pitanje: Što možemo učiniti kako bi Majka Božja i dalje djelovala na nas? Tu mogu dati najprije općeniti odgovor: Sedam zahtjeva, o kojima ćemo kasnije govoriti, uzeti ozbiljno u svom životu! Pita se: što je sve to? Možda možemo to sami istražiti. Možda pronađete sami.
Mislim da je to za današnju večer dosta.

_____________________________

1 Pripremna molitva za hore, u: Otac Josef Kentenich, Himmelwärts. Molitve za upotrjebu u Schönstattskoj obitelji, Vallendar 2010. (1. naklada 1945.),Br. 179.

2 Johann Wolfgang von Goethe, Faust I, Čin Noć: „Ono što si naslijedio od svojih očeva, stekni kako bi posjedovao“

3 Usporedi Schönstatt. Povelje osnutka, 5. naklada, Vallendar-Schönstatt 1987., str. 25

4 Usporedi o tome odgovarajuće članke u Schönstattskom leksikonu: H. Brantzen, Svetost svakodnevnice, str. 428–431; L. Penners, Duhovnost saveza, str. 43–49; P. Wolf, Pobožnost oruđa, str. 431–435.

5 Usporedi Schönstatt. Povelje osnutka, 5. naklada, Vallendar-Schönstatt 1987., str. 27.

 

Koraci za osobno vrednovanje
Koja rečenica, koji odlomak mi posebno govori?
Što mi kaže za moje „ovdje i sada“?
Koji poticaj ću ponijeti sa sobom u sljedeće dane?

Koraci za vrednovanje u skupinama
1. Tekst po odlomcima redom glasno pročitati.
2. Tišina u kojoj svaka/svaki može tekst osobno pročitati.
Riječi ili rečenice, koje nam spontano govore, podcrtati.
3. Pročitati naglas podcrtana mjesta i jedni drugima reći svoje dojmove.
4. Razmjena mišljenja / Pogled na današnju situaciju: što ću ponijeti sa sobom kao poticaj?

Aktualno i važno

Pogledajte važne datume i događaje. Prinesite svoj doprinos i potrebe našoj Majci. Preuzmite važne objave i poticaje. Neka i u vaš dom dođe Gospina slika.