Dopustiti da Povelja osnutka na novi način postane stvarnost (3. dio)

Dopustiti da Povelja osnutka na novi način postane stvarnost (3. dio)

 

Vidite, zbog toga: Na početku Povelje osnutka nalazi se također misao: Što bi bilo kada bi Majku Božju što pokrenulo da ovdje podigne svoje prijestolje, da ovdje stanuje, da ovdje dijeli svoje blago i da čini čuda milosti.

U školi oca Kentenicha

učimo i poučavamo.

Otac Kentenich – Čitanje

  1. 10. 1963.

Dopustiti da Povelja osnutka na novi način postane stvarnost (3. dio)

Vidite, zbog toga: Na početku Povelje osnutka nalazi se također misao: Što bi bilo kada bi Majku Božju što pokrenulo da ovdje podigne svoje prijestolje, da ovdje stanuje, da ovdje dijeli svoje blago i da čini čuda milosti. Ali gdje? Ovdje ne? Gdje? Uvijek, ovdje, ovdje! Morate uvijek čuti riječ ovdje. Sada ću vas savjetovati, trebate provjeriti: Piše li sve to u Povelji osnutka? Sada ne morate tako brzo poslušati i onda reći: Da, da! – Ne, ne! Sami kritički provjerite!

Naravno, sada dolazi opet pitanje: Kako ovdje stanuje Majka Božja, kako je podigla svoje prijestolje ovdje? Stanuje li ona ovdje fizički? Da, to se jednom već na početku razmišljalo kada se to čulo da želimo da se Majka Božja nastani ovdje: Mi bismo razmišljali da ona ima doista svoje fizičko prijestolje i da na njemu sjedi! Naravno da je to igrarija. Kako to izgleda na milosnim mjestima? Što to znači da se Majka Božja nastani ovdje i da podigne ovdje svoje prijestolje? Da je ovdje djelotvorna na osobit način. Da, a na koji način? Što će ona ovdje? Da bude djelotvorna na osobit način kao odgajateljica svojom moći i svojom dobrotom. Vidite, naša poznata molitva;

„Na Tvojoj moći i dobroti gradim,
djetinjim srcem uzdam se i radim.
U svim prilikama, slijepo vjerujem, Divna,
uzdam se u Te i u Tvoga Sina!”1

Ali uvijek: ovdje u kapelici! Mislim, da smo to sada razumjeli, zar ne?2 Nastanit ću se. Nastanit ću se ovdje.

Sada moramo konstatirati: Na osobit način! Što se time želi reći? Zar ne, ako želite možete sada, naravno, malo studirati: Gdje je tu razlika između Božje sveprisutnosti na jednoj strani i euharistijske prisutnosti – Spasitelja u svetohraništu – na drugoj strani? A kako je to s prisutnošću Majke Božje u Svetištu?Sada moramo sami malo prostudirati – odgovor je sam po sebi lagan – jednostavno, time jer su to jasni pojmovi, zar ne?

A sada: Ovdje na osobit način! Što želimo time reći? Da Majka Božja može posvuda biti djelotvorna. Ona može biti djelotvorna u svakoj župnoj crkvi, ona može biti u mojoj spavaćoj sobi, ona može biti djelotvorna u podrumu.4  Ona može posvuda biti tako posve konkretna!

Vidite, sada to znači: Na osobit način. Ona obećava: Želim biti djelotvorna na osobit način. Sada morate opet malo pogledati. To se sve nalazi na početku Povelje osnutka, mi to očekujemo. Ubrzo ću se još jednom vratiti na to.

Da, kako je to moguće, ako može Majka Božja posvuda biti djelotvorna i (djelotvorna) jest, zašto (još) na osobit način? To leži u naravi stvari. Kada smo prvi put o tome govorili, uputili smo na sljedeće: ponajprije jednom na sunce. Sunce djeluje posvuda, zar ne? Ali na određenim mjestima ono djeluje na osobit način. Donosi osobite plodove. Tako si morate predstavljati Majku Božju (kod Majke Božje), njezino osobito djelovanje (kod njezina djelovanja) u Svetištu. Ili ako pomislite na snagu djelovanja, koja se može pronaći u vodi. Vidite, voda može na određenim mjestima razviti osobito djelovanje. – razumijete li izraz: (Ona se želi) nastaniti na osobit način?

Što znači za nas da je Majka Božja ovdje na osobit način djelotvorna, da nam ona ovdje želi podariti čak obilne darove i milosti – dodat ćemo – osobite darove i milosti? Vjerujem da to znamo, trebali bismo znati: Prije svega tri milosti.

Prvo: To je milost duševnog udomljenja. Da, ako pogledate odmah na početku (Povelje osnutka) piše da mi očekujemo, da svi mi kažemo, (ako) dođemo u Schönstatt:

Ovdje je dobro biti. Ovdje želimo napraviti sjenice, ovdje treba biti naše omiljeno mjesto!5

Razumijete li što se time kaže? Milost udomljenja. Dakle, mjestašce gdje imamo domovinu. Ne želim sada o tome opširno govoriti, možda kasnije. Morate zamisliti ako (netko) iz Europe, odavde iz Njemačke dođe u stranu zemlju i odjednom vidi kapelicu – to je ista domovina, zar ne? Domovina je to, zar ne?

Što slijedi iz toga? Vidite moramo se pobrinuti da smo udomljeni u Svetište i da tako ostanemo. Kada pomislite na Josefa Englinga – koliko se često on duhom premjestio u Prasvetište i tamo obdržavao svoj sat bdijenja! Vidite, to nije, naravno, tako da mi moramo biti uvijek tamo fizički. Sigurno, to je vrijedno: Ako vjerujem (u djelovanje Majke Božje u Svetištu) i imam mogućnosti, posjetit ću prema mogućnostima fizički Svetište. Ali to nije primarno. Postoje milioni (ljudi) koji fizički dolaze u Svetište i ne dobiju nikakve osobite milosti. Glavna stvar je vjernički dodir. Vjernički mogu dodirnuti Svetište iako sam daleko od njega. Vidite, kako biste si olakšali duhovni dodir, duhovno-vjernički dodir sa Svetištem, imamo mnoge slike Majke Triput Divne. Zbog toga imamo naš schönstattski kutak kod kuće. Zbog toga čak u određenom smislu i (naš) living shrineu6.

___________________

1 Molitva koju je otac Kentenich formulirao 1943./44. kao zatvorenik u koncentracijskom logoru Dachauu. Zadnji redak glasi: „… u Tebe, Divna, i u Tvog Sina“

2 U njemačkom tekstu stoji „gelt“ (s južnog njemačkog i austrijskog govornog područja) u značenju „važi“.

3 Kako iz konteksta proizlazi, otac Kentenich razlikuje opću i osobitu „prisutnost“ Majke Božje, koja joj omogućava ispuniti od Boga danu majčinsku zadaću s nama ljudima. Otac Kentenich u tome vidi određenu analogiju u razlici između opće Božje sveprisutnosti u njegovim stvorenjima i osobite Kristove prisutnosti u euharistiji. Druge poredbene točke ovdje ne dolaze u obzir.

4 Na ovom mjestu je snimak na magnetofonskoj vrpci nakratko prekinut.

5 Usporedi Schönstatt. Povelje osnutaka, 5. naklada., Vallendar-Schönstatt 1987., str. 24.

6 Živo Svetište. Obitelji u Milwaukeeu shvaćale su pod tim pojmom da je svaki član obitelji bio zastupljen simbolom, koji si je sam odabrao, iz Schönstattskog svetišta u svom Kućnom svetištu. Usporedi J. Niehaus, Nastanak Kućnog svetišta, 1. njemačka naklada, Vallendar-Schönstatt 2003.

 

Koraci za osobno vrednovanje
Koja rečenica, koji odlomak mi posebno govori?
Što mi kaže za moje „ovdje i sada“?
Koji poticaj ću ponijeti sa sobom u sljedeće dane?

Koraci za vrednovanje u skupinama
1. Tekst po odlomcima redom glasno pročitati.
2. Tišina u kojoj svaka/svaki može tekst osobno pročitati.
Riječi ili rečenice, koje nam spontano govore, potcrtati.
3. Pročitati naglas potcrtana mjesta.
Jedni drugima reći: Što mi je u toj rečenici/riječi važno?
4. Razmjena mišljenja / Pogled na današnju situaciju: Što ću ponijeti sa sobom kao poticaj?

 

Aktualno i važno

Pogledajte važne datume i događaje. Prinesite svoj doprinos i potrebe našoj Majci. Preuzmite važne objave i poticaje. Neka i u vaš dom dođe Gospina slika.