Dopustiti da Povelja osnutka na novi način postane stvarnost (2. dio)

Dopustiti da Povelja osnutka na novi način postane stvarnost (2. dio)

 

U školi oca Kentenicha …
učimo i poučavamo.

Otac Kentenich – Čitanje
21. 10. 1963.
Dopustiti da Povelja osnutka na novi način postane stvarnost (2. dio)

Mislim da bismo to trebali ovako učiniti: Budući da smo navečer skroz umorni, morat ću vam to reći više nego na kapaljku.Malo ću proći s vama najprije sedam obećanja, onda drugo, sedam zahtjeva; i onda kada budemo s time gotovi, oboje ćemo još jednom sažeti. Dobro, dakle, prvo obećanje je jedno od najvažnijih:
Želim se ovdje nastaniti na osobit način i obilno dijeliti darove i milosti.2

Ovdje, ovdje, ovdje, tu! Ovdje se želim nastaniti! Morate pogledati gdje se to nalazi u Povelji osnutka. U taj kontekst, u kojem se ta riječ nalazi, morate dodati: Želim se ovdje nastaniti na osobit način. Reći ću vam kasnije zbog čega treba to tako tumačiti iz konteksta. Onda, kada se vrti oko toga: I ja ću se, dakle, ovdje nastaniti na osobit način i obilno dijeliti milosti i darove – ako to sve sažmemo, moramo dodati: naročite darove i milosti.

Vjerujem da nam je sada prvo obećanje posve jasno. Kada to tako čujemo, onda to samo po sebi budi interes. Da, znate, kada k nama, što se mene tiče (čak) u našu kuću dođe odjednom (netko) i kaže: Ja se želim ovdje nastaniti, ne znam baš kako bismo reagirali. Ali ako bi jednog dana došla Majka Božja: Ja se želim ovdje nastaniti – što ću ponuditi? O, sada je puno krilo, pregača, ruke, sve je puno darova i milosti. Htio bih znati, tko bi onda rekao: Mi nemamo mjesta, nemamo vremena, idi dalje! Dakle, čujte još jednom: Želim se ovdje nastaniti na osobit način i obilno, preobilno dijeliti naročite milosti i darove.

U toj povezanosti želimo sada razmotriti tri misli u vezi s obećanjem. Prvo pitanje: Što znači obećanje? Mislim da na pitanje možete sada sami odgovoriti. Onda, drugo pitanje: Je li obećanje u Schönstattskoj obitelji postalo dosada stvarnost? Onda, treće pitanje: Što moramo mi učiniti kako bi obećanje i ovdje postalo stvarnost? Mislim, kada mi konkretno uzmemo to o čemu smo sada razgovarali, kada to shvatimo kao dio naše vlastite duše, onda će ta tri pitanja istovremeno poteći sama od sebe. Na to želimo dati odgovor.

Sada prvo pitanje: Što to znači? Vi sada morate još jednom ponoviti obećanje. Da, sada morate zapravo svaku riječ uzeti zapravo u ruke. Ponajprije: želim se ovdje nastaniti. To kaže Majka Božja.

Ako razmišljate posve jednostavno, onda osjećate da je time dan odgovor na jednu posve određenu tajnu čežnju našega srca. To praktično izgleda ovako: Ako se mi katolici doživljavamo kao obitelj i ako je Majka Božja obiteljska majka katolika, da, što je onda čežnja moga srca? Sada trebam samo pomisliti:

Moja majka je umrla, ona je bila prava dobra majka. Zar ne, to je samo po sebi razumljivo da kasnije često u životu kažemo: Kad bi bila majka još ovdje! Koliko puta smo vjerojatno konstatirali: Dok je majka na obiteljskom ognjištu3, osjeti se također obitelj. Vidite, sada to znači: ovdje ću se nastaniti. Priprosto rečeno: spustit ću se s nebesa, želim biti s vama, živjeti posve s vama! I to je doista bila takva – to vam mogu priznati, jer to ja znam vrlo detaljno, kao (inače) skoro nitko drugi – namjera tada prilikom Povelje osnutka.

Vidite, to je tako bilo: Ako jednom usporedite Povelju predosnutka4 s Prvom poveljom osnutka – vidite, to je bila tada 1912., jednostavna misao: Pod zaštitom Majke Božje, koja je gore na nebu. Ona neka nas iz nebesa štiti. Onda se želimo sami odgajati. Sada je velika razlika (između) te Povelje predosnutka i Povelje osnutka u tome da smo mi Majku Božju posve svjesno molili – sve to se nalazi također i u Povelji osnutka – Nastani se ovdje! Spusti se k nama! Ostani s nama! Morate promisliti, tada se radilo o mladićima. Dakle, za to se govorilo: jednospolni odgoj. Majka se Božja trebala kao žena „spustiti“ među naše mladiće kako bi oni imali pravu Majku, tamo gdje su (inače) (bili) samo muškarci.

Ali sada ne samo zbog svog majčinskog shvaćanja, već također jer ona ima poslanje od vječnog Oca da odgaja ljude kao velika odgojiteljica. Ona, dakle, treba doći dolje kao Majka odgojiteljica i ovdje treba imati svoje središte. Prije smo mi bili središte, ali htjeli smo raditi pod (njezinom) zaštitom! Sada treba ona stanovati među nama kao odgajatelj, velika odgajateljica. Ne smijete previdjeti, ako me osobno poznajete, onda znate: iza toga stoji velika, središnja, zadnja misao. Ovo je svjedočanstvo da je Majku Božju Bog zamislio kao veliku odgajateljicu naroda, ponajprije svećenika.

_____________

1 Slušatelji reagiraju smijehom.

2 Usporedi Schönstatt. Povelje osnutka, 5. naklada, Vallendar-Schönstatt 1987., str. 27.

3 Obiteljsko ognjište je simbol za majčinsku ljubav koja grije i daje snagu povezivanja.

4 Nastupni govor oca Kentenicha kao duhovnika u studentskom domu palotinaca u Schönstattu dana 27. 10. 1912. Usporedi J. Schmiedl, Povelje osnutka, u: Schönstattski leksikon, str. 136 dalje

 

Koraci za osobno vrednovanje
Koja rečenica, koji odlomak mi posebno govori?
Što mi kaže za moje „ovdje i sada“?
Koji poticaj ću ponijeti sa sobom u sljedeće dane?

Koraci za vrednovanje u skupinama
1. Tekst po odlomcima redom glasno pročitati.
2. Tišina u kojoj svaka/svaki može tekst osobno pročitati.
Riječi ili rečenice, koje nam spontano govore, potcrtati.
3. Pročitati naglas potcrtana mjesta.
Jedni drugima reći: Što mi je u toj rečenici/riječi važno?
4. Razmjena mišljenja / Pogled na današnju situaciju: Što ću ponijeti sa sobom kao poticaj?

Aktualno i važno

Pogledajte važne datume i događaje. Prinesite svoj doprinos i potrebe našoj Majci. Preuzmite važne objave i poticaje. Neka i u vaš dom dođe Gospina slika.