Sve za sve

Sve za sve

 

U Savezu ljubavi oba partnera izgovaraju istovremeno: „Što je tvoje, moje je. I što je moje tvoje je.“ Majka Božja daruje nam sve što naziva svojim, Dijete na svojim rukama kojemu je poklonila svu svoju ljubav. Ona ga polaže u naše srce i istovremeno nas oblikuje prema njegovoj slici. 

U školi oca Kentenicha

učimo i poučavamo.

Otac Kentenich – Čitanje

Sve za sve

U Savezu ljubavi oba partnera izgovaraju istovremeno: „Što je tvoje, moje je. I što je moje tvoje je.“ Majka Božja daruje nam sve što naziva svojim, Dijete na svojim rukama kojemu je poklonila svu svoju ljubav. Ona ga polaže u naše srce i istovremeno nas oblikuje prema njegovoj  slici. U uho nam stavlja „Ave“ ( Lk 1,28) na usne  „Magnificat“ (Lk 1,46 ) i „Ecce ancilla Domini“ ( Lk 1, 38 ). To znači u svemu da nas čini  sebi sličnima. Nad glavom, Majka nam Božja isprosi jezike Duha koji nam daju govoriti u Duhu Svetom  „Aba Oče!“ ( Rim 8,15)  Nudi nam sedmerostruki mač u svom srcu, da nepreoblikovani  – jer je to smisao našeg života – možemo biti prilagođeni raspetome. Ona nam na kraju  posuđuje i ruku svoje zagovorničke svemoći i stavlja  nas  u položaj da sve vrijeme puni pouzdanja iskazujemo sve naše zahtjeve ljubavi i uzimamo udio u njenoj „svemoći“. Za sve to, ona  od nas očekuje  da joj se u njenom poslanju sa svime što jesmo i imamo bez pridržaja stavimo na raspolaganje. Naše oči, naše uši, naše ruke, ukratko da sva naša unutarnja i vanjska čula pripadaju njoj. Ona nema mira, dok ona nisu postala Marijine ruke, Marijine uši, Marijine oči, i služe njenom poslanju za kraljevstvo Božje. Mi joj poklanjamo nas same sa svim sposobnostima duše i tijela i vrijednošću dobrih djela. I sama naša zemaljska dobra iskorišćujemo samo ovisno o njoj i u smislu njenog i našeg poslanja.

Što se time misli običavamo nazivati „Doprinosima“ u milosni kapital. Tu važi izreka: Totum pro toto-sve za sve. Sve pripada njoj. Ona sve smije i treba iskoristiti za otkupljenje svijeta. Pri tom nas vodi tiha molba i pouzdana nada da se nastanila ovdje u svome svetištu te da odgaja, koristi i vodi američki narod za veliko svjetsko poslanje – ili da ponovim jednu rečenicu koju je upotrijebio Pio XII u pismu poljskim biskupima – da je Ona ondje razapela svoj šator gdje se njena slika majčinskom gestom smiješi jatu vjernika molitelja.

Posveta nas ne čini podatnima, mekima okrenutima sebi, uskogrudnima, uskog vidokruga. Ovako razumijemo opomenu Pia XII : „Čašćenje Marije ne smije biti sebično zainteresirano, ono koje u Majci Božjoj vidi samo svemoćnu posrednicu blagodati i to uglavnom blagodati u ovozemaljskom i vremenitom redu. Ona ne smije biti korištena kao jastuk za odmor ili kao sigurnost čime se čovjek nada da će iz života biti udaljen križ ili zadržavan podalje od nas, slobodan od provjeravanja, napora, neshvaćanja, općenito, nevolje. Ono ne smije također biti čašćenje koje se sviđa sentimentalnim osjećajima i utjehama, ili se prazni u izjavama prolaznog oduševljenja. Daleko od toga da to bude čašćenje –kako god da je sveto – koje će se ograničiti na to od Majke Božje za sebe očekivati  duhovne prednosti… Tko je u stvarnosti Marijino dijete i želi biti Djevičin vitez, taj se ne smije zadovoljiti time da  Majci Božjoj iskazuje samo čast. On joj  mora u potpunosti stajati na raspolaganju i to u svemu. On sebe čini njenim čuvarom, braniteljem njenog imena i pristalica njenih nebeskih milosnih prednosti. Njena stvar mora postati njegova osobna unutar jata svoje braće što znači:  među ljudima koji obznanjuju milosti i nebeske prednosti i slavu Marijinu koja je pobijedila sva krivovjerja svijeta.“

J. Kentenich, sedma propovijed, Naša osobna Marijina slika u ogledalu božanske slike Marijine- Posveta Mariji, Milwauke 1954 u Otac Josip Kentenich –Marija, majka i odgojiteljica. Primijenjena mariologija Vallendar –Schönstatt 1973, str. 257-259

Koraci za osobno vrednovanje
Koja rečenica, koji odlomak mi posebno govori?
Što mi kaže za moje „ovdje i sada“?
Koji poticaj ću ponijeti sa sobom u sljedeće dane?

Koraci za vrednovanje u skupinama
1. Tekst po odlomcima redom glasno pročitati.
2. Tišina u kojoj svaka/svaki može osobno pročitati tekst.
Riječi ili rečenice, koje nam spontano govore, podcrtati.
3. Pročitati naglas podcrtana mjesta.
Jedni drugima reći: Što mi je u toj rečenici/riječi važno?
4. Razmjena mišljenja / Pogled na današnju situaciju: Što ću ponijeti sa sobom kao poticaj?

Aktualno i važno